Dersin Adı | Türk Dış Politikasında Güncel Konular |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSIR 360 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Dersin amacı Türk dış politikasının oluşumu, gelişimi ve uygulamasını analiz etmektir. Ders 1945'ten günümüze kadar olan süreci incelemektedir. Ayrıca Türkiye'nin Avrupa, Amerika, Rusya ve Ortadoğu'ya dönük dış politikalarının çeşitli yönlerine dair bilgi sunmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders güncel Türk dış politikasının tarihi ve eleştirel biçimde inceleyecek şekilde düzenlenmiştir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 1945 1960 yılları arasında Türk Yunan ilişkileri ve Kıbrıs sorunu | Oran, Vol. 1, pp. 576/614; Hale, Turkish Foreign Policy, chs. 5, 6 |
2 | 1945 1960 yılları arasında Türkiye'nin Orta Doğu'yla ilişkileri | Oran, Vol. 1, pp. 615/652; Yücel Bozdağlıoğlu, Turkish Foreign Policy and Turkish Identity, ch. 6. |
3 | Türk dış politikası: 1960 1980 | Oran, Vol. 1, pp. 657/807; Hale, Turkish Foreign Policy, chs. 5. |
4 | Türk dış politikası: 1960 1980 | Oran, Vol. 1, pp. 657/807; Ferenc Vali, Bridge Across Bosporus, ch. 6 |
5 | Türk dış politikası: 1960 1980 | Oran, Vol. 2, pp. 71/88; Hale, Turkish Foreign Policy, ch. 5. |
6 | Türk dış politikası: 1980 1990 | Oran, Vol. 2, pp. 71/88; Hale, Turkish Foreign Policy, ch. 6. |
7 | Arasınav | |
8 | Türk dış politikası: 1980 1990 | Oran, Vol. 2, pp. 71/88; Hale, Turkish Foreign Policy, ch. 6. |
9 | Türk dış politikası: 1990 2001 | Oran, Vol. 2, pp. 201/587; Hale, Turkish Foreign Policy, ch. 7; Insight Turkey, vol. 13, No. 1, 2011 (the whole issue). |
10 | Türk dış politikası: 1990 2001 | Oran, Vol. 2, pp. 201/587; Hale, Turkish Foreign Policy, ch. 7; Insight Turkey, vol. 13, No. 1, 2011 (the whole issue). |
11 | 2001'den günümüze Türk dış politikası | Nicholas Danforth, Ideology and Pragmatism in Turkish Foreign Policy from Atatürk to the AKP (RESERVE); Güney, Nurşin Ateşoğlu, Contentious Issues of Security and the Future of Turkey; Insight Turkey, vol. 13, No. 1, 2011 (the whole issue). |
12 | 2001'den günümüze Türk dış politikası | Güney, Nurşin Ateşoğlu, Contentious Issues of Security and the Future of Turkey; Mehmet Babacan, Whither Axis Shift: A Perspective from Turkey’s Foreign Trade; Insight Turkey, vol. 13, No. 1, 2011 (the whole issue) |
13 | Arasınav | |
14 | Son değerlendirmeler | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yukarıda belirtilen kitaplar ve makaleler.
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Yukarıda belirtilen kitaplar ve makaleler |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 3 | 36 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 15 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 20 | |
Final Sınavı | 1 | 30 | |
Toplam | 169 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına katkı sağlayan diğer disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahiptir ve bu disiplinlerden yararlanır. | X | ||||
3 | Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt eder ve ilişkileri değerlendirir. | |||||
4 | Bölgesel ve küresel sorunları tanımlar ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | ||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||
6 | Alan ile ilgili konularda diğer kişi ve kurumlara düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı ve sözlü aktarır. | |||||
7 | Ulusal ve uluslararası siyasetin aktörleri ve kurumları arasındaki ilişkilerde görülen tarihi süreklilik ve değişiklikleri tespit eder. | X | ||||
8 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarıyla ilgili kavram, kuram ve gelişmeleri bilimsel yöntemlerle inceler. | X | ||||
9 | Bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. | X | ||||
10 | Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerle ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Protfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest